Enter your keyword

post

Què és la reeducació?

Què és la reeducació?

Volem dedicar aquest post a explicar què és la reeducació pedagògica i a aclarir alguns dubtes habituals en els pares.

Què és la reeducació?

La reeducació pedagògica es defineix com una intervenció psicoeducativa orientada a alumnes  que mostren alguna dificultat concreta d’aprenentatge. Sol anar associada a algun trastorn d’aprenentatge (els més freqüents són la dislèxia i el TDAH), però també sol ser beneficiosa per aquells alumnes que volen potenciar el seu rendiment escolar, així com per alumnes amb altes capacitats.

Quins són els objectius principals de la reeducació?

Els objectius principals que treballem a CAPER amb els alumnes de Primària i Secundària de reeducació pedagògica són els següents:

  1. Atenció i concentració
  2. Organització i plantejament mental:
    1. QUÈ he de fer
    2. COM ho he de fer
    3. QUAN ho he de fer
  3. Discriminació auditiva
  4. Memòria auditiva
  5. Memòria visual
  6. Raonament lògic
  7. Lectoescriptura:
    1. Mecànica lectora
    2. Comprensió lectora
    3. Expressió escrita
  8. Hàbits :
    1. Planificació de l’estudi
    2. Distribució de les feines
    3. Tècniques d’estudi (entre d’altres):
      1. Títol
      2. Pre-lectura
      3. Subratllat
      4. Resum
      5. Esquema
      6. Repàs
      7. Auto-avaluació

Podeu consultar els objectius concrets a nivell de lectura, escriptura i matemàtiques clicant sobre aquest enllaç i anant a l’apartat “Objectius principals”.

A qui va orientada la reeducació pedagògica?

La reeducació psicopedagògica va orientada a alumnes de Primària i Secundària.

A CAPER, centre d’aprenentatge especialitzat en reeducacions escolars i reforç escolar, tenim 4 serveis associats amb la reeducació:

Quins professionals duen a terme les reeducacions?

Normalment, la reeducació lectoescriptora és duta a terme per professionals de la psicologia, pedagogia o psicopedagogia. A CAPER, a més a més, procurem que els reeducadors també exerceixin de mestres a escoles.

Reeducació o reforç?

Generalment, considerem que els alumnes que no tenen una bona base lectoescriptora, ni hàbits actitudinals ni organitzatius bàsics assolits, cauen més dins la reeducació; d’altra forma, ja estan preparats per començar amb les classes de reforç.

Per etapes, els alumnes de Primària cauen fan més reeducació. En canvi, a partir de Secundària, solen fer classes combinades de reeducació i reforç, o només classes de reforç.

Existeixen ajudes per la reeducació? ajudes per alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu?

Sí que n’hi ha, però cada cop són més limitades. Són ajudes del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports que es convoquen un cop l’any. En el cas de Catalunya, tens més informació clicant aquest enllaç (Becas y ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyo educativo)

 

 

 

No Comments

Add your review

Your email address will not be published.